Suočite se s činjenicama

Suočite se s činjenicama

Nedugo smo pisali o osnovnim potezima u marketingu koje bi svaki poduzetnik trebao učiniti. Iako nismo stručnjaci za marketing, radi se ipak o osnovama bez kojih je gotovo nemoguće poslovati.

Pitanje: Što je najvažnije u vođenju poslovanja? Odgovor: Suočiti se s činjenicama! Nikako ne gurati glavu u pijesak, pasivno se prisjećati uspjeha iz prošlosti i kupovati vrijeme u nedogled. Skinite svoje poslovanje do gola!

Saznajte koji su vam glavni izvori novca tj. tko su vaši najbolji platiše. Orijentirajte se prema njima. Saznajte tko su vaši najlošiji klijenti tj. koji ne plaćaju ili s njima imate nepovoljne ugovore. Provjerite kad vam ističu nepovoljni ugovori. Razgovarajte sa dužnicima i forsirajte pismeno očitovanje o plaćanju vaših faktura. Zapamtite, često je bolje izgubiti loš posao i prilagoditi vlastite troškove novom, smanjenom obujmu posla, nego čekati vlastite blokade računa, pusto se zaduživati kod banaka itd.

Ukoliko ste prezaduženi, razgovarajte sa vjerovnicima o rokovima i načinima otplate duga. Budite u kontaktu s njima (preduvjet je da ste prethodno dogovorili isto sa svojim dužnicima). Isto vrijedi za banke, državu i dr. mislite da je nemoguće? Probajte upravljati svojom situacijom. Time sigurno nećete pogoršati vašu situaciju, a vrlo je vjerojatno da će se, vidi čuda, stvari pozitivno pokrenuti s mrtve točke. I dobro će te se osjećati.

Ako se bojite razgovarati sa svojim najvećim kupcem oko naplate, razmislite da li ste mu previše izloženi. Ako vam isti čini više od 25% ukupnih prihoda, sigurno jeste. Tražite nove kupce prije obračuna sa „divom“.

Od knjigovodstva tražite izvještaje o tvz. starosnoj strukturi potraživanja i obveza. Kad vidite izvještaje znati će te zašto ih navodimo.

Analizirajte maržu i zaradu po pojedinom proizvodu ili robi. Možda tek nekoliko proizvoda čini vaše stvarno carstvo. Nekoliko uspješnih poduzetnika reklo mi je da su tek smanjenjem širine asortimana postigli uspjeh. To ne znači da ovo vrijedi u svakoj situaciji.

Analizirajte obrtaj zaliha. Koliko dugo držite pojedini proizvod u skladištu. Kraće vrijeme = brži obrtaj = bolja likvidnost.

Podijelite svoje poduzeće na troškovne ili profitne centre. Npr. svaki komercijalist može se pratiti kao profitni centar. Možda se iznenadite kada vidite da tek nekolicina vaših ljudi nosi cijelo vaše poslovanje.

Razmotrite ugovore o kreditima i leasingu koje imate. Koliko kamata plaćate? Možda su vam izvori novca preskupi? Pregovarajte sa bankarima o povoljnijim uvjetima.

Kriza? Ovo zapravo nema veze s krizom. Kako je vrijeme extra zarada uglavnom iza nas, ostaje borba znanjem i informacijama.

1516 ukupne posjete 2 posjete danas

Nastavkom korištenja ove web stranice pristajete na korištenje kolačića (cookies) više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close